Innowacja była realizowana w naszej szkole w II okresie roku szkolnego 2016/17. Włączeni w nią zostali uczniowie klas IV – VI oraz nauczyciele przedmiotów: j. polskiego, matematyki, przyrody, historii, j. angielskiego , plastyki i techniki. Wybrane przez siebie zagadnienia uczniowie samodzielnie opracowywali łącząc wiedzę z kilku różnych przedmiotów. Ich ogromne zaangażowanie, pomysłowość i kreatywność jaką się wykazali przerosła oczekiwania zespołu realizującego innowację. Założyliśmy, że samodzielna praca nad zgłębieniem problemu rozwinie wielostronną aktywność uczniów, a integracja różnych treści wokół wybranego problemu pozwoli na transfer wiedzy i stworzenie w umyśle ucznia spójnego obrazu poznawanego świata. Przenikanie się elementów należących do wielu dyscyplin naukowych faktycznie pozwoliło uczniom postrzegać rzeczywistość jako pewną całość, a nie jako sumę jej części składowych. Dążyliśmy do tego, żeby stroną aktywną wykonywanego zadania stał się uczeń, a nauczyciel pełnił jedynie rolę doradcy. Chcieliśmy by to właśnie uczeń przejął odpowiedzialność za swoją pracę i swoje uczenie się, co sprzyjać powinno kształceniu wielostronnemu: zdobywaniu wiedzy i kształceniu osobowości ucznia. Założeniem innowacji było również wdrożenie i rozpowszechnienie w szkole pracy metodą projektu, a tym samym podniesienie atrakcyjności metod nauczania i rozwijanie myślenia naukowego naszych uczniów. Wystawa lapbooków była podsumowaniem wszystkich działań, ale przede wszystkim udowodniła jak ambitnych i zdolnych uczniów mamy w szkole. Obejrzały ją wszystkie klasy ze swoimi wychowawcami, a zainteresowanie oglądających pozwala nam myśleć, że w przyszłym roku w realizację projektu zaangażuje się jeszcze większa ilość osób. Uczniowie otrzymali oceny z przedmiotów, których dotyczył ich projekt. Przy wsparciu nauczycieli, a niekiedy także rodziców, wykonali indywidualne projekty interdyscyplinarne, w formie lapbooków. Zakończeniem projektu była wystaw prac uczniowskich. Najlepsza pod względem merytorycznym, a także plastycznym praca została nagrodzona i wyróżniona na apelu podsumowującym osiągnięcia szkolne uczniów w roku szkolnym 2016/17. Nasze założenia poddaliśmy ewaluacji, której wyniki wskazują, że warto podejmować takie działania. Dzięki nim uczniowie się rozwijają a szkolna rzeczywistość nabiera świeżości i atrakcyjności.
- Spektakle naszych najmłodszych artystów
- Zestawienie osiągnięć uczniów w roku szkolnym 2016/2017